Friday, June 22, 2012

Aci tak kalau nak cerita pasal dream wedding?hehe..

Assalamualaikum,
Boleh lah kan nak cerita dream wedding..
Erk..dream wedding la sgt. Rasanya aku bakal merapu kot. Hee.
Haha..entah lah,rasa nak kahwin sgt.

Melamar : Aku harap sangat,aku dilamar dalam keadaan yang aku tak expect langsung. Kalau boleh,biarlah tarikh tu,senang aku nak ingat. Hihi. Tempat,aku tak kisah,mana2 pun tak apa. Kalau romantik pnya tempat lagi bagus,barulah feeling kan. Hee. Macam gambar bawah ni..

Verona,Itali. --> mekasih Encik Gugel

Haha..macam melampau pulak la kan. Itu contoh sj,kan romantik gitu. Hee. Tapi tak kisah la,mana2 tempat pun takpa.

Merisik : Erk? Macam pergi rumah minta kebenaran nak memetik bunga di taman tu kan? Haha. Sastera sungguh bunyinya. Yang ni,perlu la kan. Takkan tiba2 sj nak ambik anak org,ajak kawin. Oh,sungguh ketiadaan adab disitu.

Bunga di taman.Haha.Yang mana satu aku? --> mekasih Encik Gugel


Meminang : Eh,meminang apa beza plak?Haha. LOL. Aku taktau!

Menunang..haha..Bertunang : Oh,dalam islam,kalau sudah berjanji mahu berkahwin,itu namanya tunang.Tidak perlu rasanya majlis2 yang membazir seperti syaitonnirrajim.

Menikah : Aww..yang ni i tunggu. Haha. Tiba2 keluar perkataan i. Nampak sangat gatai. Okay,bernikah harus lah aku tak buat di masjid/surau rasanya. Tak tahu lagi di mana. Rumahku? Oh,tidak sesuai. Mungkinkah di kampung? Atau di sekolah? Atau di rumah dia? Tak logik..takpa2,itu nanti. Yang penting,daku dambakan ucapan itu. Lafaz suci itu. Cewaah..haha. Tentang mas kahwin,aku hanya impikan serendah2 mas kahwin yang boleh,itu lebih diredhai Allah.
Hantaran? Homaimak. Aku tak nak pun. Terpulang pada dia la,jgn hantar aku pulang suda. Hee.
Opss..lupa,menikah..aku nak pakai baju kaler kesukaan dia,biru. Aku nak pakai jubah shj. Hee. Kalau boleh,nak menikah tarikh lahir dia. Sebab,bila nikah,sah lah sudah aku menjadi haknya dan aku mahu dia sentiasa igt dan tidak sesekali lupa akan saat dimana aku menjadi yang sah padanya. Mak aiiiiiiiiiiiiiiiii...


credit from firzaracollection --> mekasih Encik Gugel.
Haa..macam ni pun dah memadai.. :D


Resepsi : Ya,berkata tentang resepi,eh..resepsi. Aku hanya nak buat sekali sahaja. Memandangkan begitu,aku menyerahkan bulat2 kepada pihak laki. Peace. :D comel tak. Hee. Untuk majlis resepsi,aku tak nak membazir. Aku time tu nak kitorg pakai baju warna pelangi. Bahaha..tipu. Ok,sebenarnya aku tak tau nak kaler ape. Tapi sekali lagi,aku hanya mahu menyarung pakaian seperti jubah. Dan juga purdah. Aku tak mau ade kompang bagai,renjis merenjis. Kalau ada pelamin,aku nak untuk tangkap gambar shj. Katil pengantin tidak akan ditunjukkan kpd mana2 wanita luar. Untuk gambar,aku kalau boleh nak fotogeraper pompuan. Seperti yg aku baca macam dalam artikel kat iluvislam.com. ^^

Kesimpulannya,aku hanya mahu satu perkahwinan yang diredhai Allah memandangkan aku mahu perkahwinan aku sentiasa dalam keberkatan-Nya.

p/s: aci tak kalau nak ade tema?tpi tema indian wedding.hehe. (pengaruh cite hindi)

p/s 2 : aku harap niat ikhlas,tulus mulus dan comel ni menjadi kenyataan..amin.

0 comments:

Post a Comment