Monday, May 14, 2012

Here I Am

Nak cerita dri awal ape yg jadi mmg susah.hee. Jadi,cerita sikit2 je la ye. Lepas SPM,kerja dengan A&W dalam 3 bulan. Sepanjang masa tu,Mukhriz la yg hantar,ambik aku. Terima kasih syg :)

And one night,when he came to my house,he asked whether i want to work with his father or not. Fikir punya fikir,okay la. Plus takpayah kerja time malam kan. Aku masa tu tengah frust menonggeng,hilang seorang kawan,aku pun setuju. Dengan harapan aku dapat mengubat jiwa yg lara dengan kesibukan sebagai kerani. Aku start kerja masa 11 March 2011.hee. Ulang tahun aku kena langgar lori yg ke 8.hihi. Then kerja lah aku kat situ. Macam2 liku hidup,jenis2 manusia,dan pengalaman aku peroleh dr sana. Walau macam mana pun,aku berterima kasih sbb semua tu,mematangkan aku :)

Masa keputusan SPM keluar,aku adalah org yg sangat sedih memandangkan kelasmet tak tgur langsung,then aku amik,tak jumpa cikgu pun then balik. Otw nak balik,Fatin Nabihah ajak pergi rumah :) lepak smpai malam,baru balik. Lepas tu,kerja..tgu UPU. Malangnya,tak dak rezeki. Kecewa sangat. Sangat2. Lepas tu buat rayuan,DITOLAK. Ya Allah..menangis punya teruk time tu. Then Mukhriz cakap,sabar la. Rezeki tak dak. Aku pun lama2 lupa pasal tu. Sampai la time dapat result Politeknik. Kelakarnya,keputusan yg aku dapat adalah : Tahniah! Anda ditawarkan Kursus Diploma Teknologi Makanan di Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah (POLISAS) ,Semambu,Pahang. I was like,what?what? Pahang? Takmau! Haha. Jauhkan. Pengambilan bulan 12. So ada masa untuk fikir. Then nak dijadikan cerita,aku terlepas pengambilan bulan 12 utk UPU. :( Sedih sesangat. So,takdir Allah,here I am,in Polisas.


I am happy being there. Walaupun kehendak aku untuk masuk U tak dipenuhi Allah,tak apa lah. Sama saja. Bergantung pada diri sendiri sama ada berusaha atau tak. Apepun,aku cuba untuk mendalami kos baru yg tak pernah aku sangka akan aku belajar. Dari akaun ke bidang sains. Hihi. Tak pe la,hendak seribu daya. Tak hendak seribu dalih.

Ok la,takat ni je. Lepas ni aku hapdet lagi macam mana life aku. Nak tgok cerita Madu 3.hee. 

p/s : esok ada interview kerja 7-e. Sangat takut. Harap dapat. Duit perlu dicari.
p/s 2 : malam ni,isnin 14hb. Dah 8 hari lepas aku balik dari Terengganu. Naik bas dgn Encik Mukhriz :)

0 comments:

Post a Comment